Класно-узагальнюючий контроль
Класно-узагальнюючий контроль – це один із видів внутрішньошкільного контролю, завданням якого є вирішення цілого ряду важливих педагогічних та методичних проблем.
Мета:
- відслідкувати активність учнів на уроках різних предметів, комфортність дітей та якість підготовки до уроків;
- вивчити щільність уроків різних предметів та дотримання норм обсягу домашніх завдань стосовно учня певного класу;
- вивчити стан єдиного підходу вчителів різних предметів до організації навчально-виховного процесу стосовно зовнішніх чинників (записи на дошці, оформлення письмових завдань, організація домашніх завдань, система оцінювання, повнота відповідей учнів, стоячи чи сидячи відповідають учні, контроль за поставою, організованість та дисципліна на уроках, морально-психологічний настрій дітей…);
- вивчити виконання вчителями різних предметів вимог до норм письма, забезпечення санітарно-гігієнічних складових (освітлення, провітрювання, чистота, чергування, напруження на органи зору, слуху, дрібної моторики рук, рухова активність дітей, чергування різних видів роботи) з метою попередження втомлюваності;
- вивчити використання матеріальної бази з предметів (наочності,посібників, обладнання та ІКТ на уроках різних предметів) та залучення учнів до організації уроків;
- співставити форми і методи роботи вчителів різних предметів та зробити висновки щодо раціональності і результативності відносно дітей даної вікової групи;
- знайти «зернятко» ППД вчителів різних предметів та організувати взаємовідвідування з метою використання позитивного досвіду.
Необхідність організації класно-узагальнюючого контролю:
- обов’язкове вивчення стану адаптації учнів 5 класів до навчання в основній школі у зв’язку із переходом викладання різних предметів різними вчителями (бажано таке вивчення вести разом із психологом та медпрацівником для більш глибокого оцінювання процесів, які спостерігаються, та визначення шляхів корекції);
- обов’язкове вивчення стану адаптації учнів 10 класу до навчання в школі ІІІ ступеня (морально-психологічний настрій, почуття відповідальності, підготовка до занять, дотримання норм домашніх завдань, активність в навчальному процесі …);
- нарікання з боку вчителів на колективні негативні прояви учнів будь-якого класу (ігнорування, слабка підготовка, неорганізованість, низький рівень зацікавленості…);
- нарікання з боку учнів чи їх батьків на необ’єктивність оцінювання, негативне відношення до дітей, рівень підготовки і проведення уроків окремими вчителями певного класу;
- значна відмінність рівня навчальних досягнень учнів певного класу з різних предметів (аналіз поточного чи семестрового оцінювання).
Класно-узагальнюючий контроль залежно від визначених завдань може фіксуватися в такій узагальнюючій таблиці.
У графах навпроти прізвища учня виставляються певні символи показників запланованого контролю (+ -, чи * ! 0).
Список класу |
Активність |
Якість підготовки |
Якість письма та мовлення … |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Для узагальнення результатів класно-узагальнюючого контролю дані з кожного уроку заносяться до таблиці.
Список класу |
Українська мова Учитель Петренко Р.П. |
Географія Учитель … |
Математика Учитель … |
… |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Класно-узагальнюючий контроль – це робота адміністратора, яка розпочинається за 15 хв. до початку занять з метою від слідкування якості входження учнів і вчителів у навчальний процес (своєчасність приходу до школи, зовнішній вигляд, психологічний стан, самопідготовка до уроку, організація чергування…).
На перервах адміністратор відслідковує підготовку робочого місця учня та вчителя до наступного уроку , вплив учителя попереднього уроку на підготовку учня до наступного уроку, поведінку дітей на перерві (рухливість, тривожність, агресія, втомленість, байдужість, намагання повторити чи довчити домашнє завдання…)
За підсумками класно-узагальнюючого контролю проводиться педагогічний консиліум, в ході якого ретельно обговорюються всі відвідані уроки, різні аспекти контрольних моментів, співставлення форми роботи на уроках різних предметів, результативність та сприйняття учнями різних видів спільної роботи, формулюються рекомендації, складається графік взаємовідвідування з метою координації спільних зусиль, направлених на досягнення успіху.
На основі зібраного матеріалу приймається управлінське рішення, в якому визначаються дії кожного вчителя, класного керівника, психолога та медпрацівника з метою усунення виявлених недоліків.
Реакція працівників на виконання зроблених зауважень відслідковується в подальшому епізодичному внутрішньошкільному контролі.